17 czerwca 2019

Zagadka

Kto zgadnie co to jest?

Miejsce: jedna z 23 dzielnic Tokio, a więc nie gdzieś na peryferiach. 
Wokół domy jednorodzinne i gdzieniegdzie apartamentowce. Cisza i spokój.
Kiedy zobaczyłam to po raz pierwszy, mocno się zdziwiłam, że znajduje się w takim miejscu.

Próbujcie zgadnąć. Jestem ciekawa Waszych pomysłów :)

W razie trudności, dodam podpowiedzi.




Podpowiedź:

Z obiektu można korzystać odpłatnie. Wczesnym rankiem przyjeżdżają głównie panowie emeryci (panie rzadziej) wypasionymi samochodami z wypasionym sprzętem. Jeśli ktoś nie ma własnego sprzętu, to można wypożyczyć.
Takich obiektów, choć wyglądających bardzo różnie, jest w Japonii mnóstwo (3126 w 2017 roku), bo jest to bardzo popularne "zajęcie" (rodzaj rozrywki, sposób spędzania wolnego czasu).
Zrobiłam dwa dodatkowe zdjęcia, ale wybaczcie jakość. Nie mogłam fotografować zbyt ostentacyjnie, bo nie chciałam zwracać uwagi - nie żeby to był obiekt wojskowy czy coś w tym stylu, ale po prostu głupio się czułam. Mimo złej jakości może jednak coś dostrzeżecie.


Tutaj jadą sobie białe piłeczki.

ROZWIĄZANIE (21.06.2019):

Tak jak napisał i wyjaśnił w komentarzu baszar (witam na blogu i dziękuję za komentarz :)) jest to strzelnica do golfa. Tutaj można ćwiczyć uderzenia piłki kijem, które są bardzo ważnym elementem samej gry. Kijów jest wiele rodzajów, sposobów uderzenia piłki też, więc jest co ćwiczyć ;-)
Na pierwszym zdjęciu z podpowiedzi można dojrzeć, w głębi za znakiem drogowym, osobę na stanowisku strzelniczym.  

Muszę się przyznać, że kiedy pierwszy raz zobaczyłam tę strzelnicę, jeszcze z oddali, to pomyślałam, że to jakaś stacja elektroenergetyczna. Nie przyszło mi do głowy, że w takim miejscu wybudowano strzelnicę do golfa, a stacje elektroenergetyczne umiejscowione między domami widziałam już wielokrotnie.


23 komentarze:

  1. O jej, dziwaczne. Pierwsze skojarzenie- gigant trampolina, no ale po co? Drugie skojarzenie- pod spodem jest wyraźnie miejsce na samochody, więc może miejsca parkingowe pod gęstą siatką by coś na te samochody nie spadało? Brak mi pomysłu co to jeszcze może być;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana
    Podobnie, jak Anabell skojarzyłam, na pierwszy rzut oka- na parking, podzielone segmenty. Ale na jakie pojazdy, czemu taki wysoki? może do piętrowego parkowania dla rowerów...
    Trudna zagadka z samego ranka, gdzie umysł przegrzany od ostatnich upałów w Małopolsce!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super. cyrk, budowa, względnie tymczasowa hala targowa dla hurtowników.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ochrona tych przewodow, ktore ida pod spodem? Siatka produkujaca prad? Wielka antena?
    A na wesolo: ladowisko dla spadochronow? :))
    Nie mam wiecej pomyslow :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Pułapka na motyle?
    siatka do zbierania wilgoci na czas suszy?
    Wyłapywacz smogu?

    OdpowiedzUsuń
  6. "Takie coś" do wspinania się w środku...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wszystkie komentarze i chylę czoła przed Waszą pomysłowością. Muszę przyznać, że choć ten obecny obiekt nie jest wcale uciążliwy, to chetnie bym go zamieniła na niektóre z Waszych odpowiedzi.
    Dodałam podpowiedzi, może macie ochotę jeszcze raz spróbować zgadnąć? :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. w takim razie kort tenisowy, albo pole do minigolfa. no, chyba, że plaża naturystów...

    OdpowiedzUsuń
  9. Białe piłeczki nasuwają mi na myśl hale do gry w tenisa stołowego, bo to podobno ulubiony sport Azjatów. Ukłony

    OdpowiedzUsuń
  10. Strzelnica do golfa :) Czyli takie miejsce, gdzie gracze stoją w miejscu (może nawet na piętrowych półkach) i posyłają wiadra piłeczek w kierunku siatki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdjęcia kojarzą mi się z rozrywką i wyścigami: samochodów? piłek? ludzi?
    Trudna zagadka, bo sport u nas nieznany. A może tylko tak nam się wydaje, skoro to zagadka.
    Serdeczności zasyłam

    OdpowiedzUsuń
  12. Teraz to wiem jeszcze mniej...

    OdpowiedzUsuń
  13. "Strzelnica do golfa"? Czyli...połączenie pola golfowego ze strzelnicą? To Japonia jest niesamowita ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, no bo jak inaczej to miejsce nazwać? To nie jest pole golfowe, tylko taki ośrodek treningowy (trochę poważnie to zabrzmiało ;-)), gdzie ćwiczy się uderzenia piłeczki kijem. Z jednej strony są stanowiska, na ogół piętrowe (strzelnica na moich zdjęciach ma dwie kondygnacje), a reszta to pusty teren z trawą (na ogół sztuczna) i oczywiście całość osłonięta siatką, żeby lecące piłeczki nie zrobiły komuś krzywdy.
      Golf jest tutaj bardzo popularny, więc i popyt na takie miejsca treningowe jest spory.

      Usuń
  14. W życiu bym na to nie wpadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. W pierwszym momencie pomyślałam o jakiejś motylarni czy innej wolierze dla ptaków na przykład :))))). No co kraj to obyczaj, ale w Polsce też golf jest coraz bardziej popularny, może ktoś ten pomysł i do nas przeniesie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta siatka rzeczywiście sugeruje motylarnię lub wolierę dla ptaków :)
      Ciekawa jestem, czy w Polsce ktoś na ten pomysł wpadnie.

      Usuń